Yleistä

Johtokunta pyrkii toteuttamaan jäsenistön esitysten mukaista toimintaa sääntöjen sallimissa rajoissa. Johtokunta pitää sääntömääräiset kevät ja syyskokoukset ja muutoin kokoontuu riittävän monesti yhteisten asioiden hoitamiseksi. Muodostamme toimikuntia erillisten tapahtumien hoitamiseksi; Ampumatoimikunta, Liikuntatoimikunta, Veteraanitoimikunta, Kunniavartiopäällikkö ja Internet/some

Liitto

Osallistumme liiton kokouksiin ja tapahtumiin. Liitto antaa suuntaviivat toiminnalle jonka mukaan soveltuvin osin noudatamme ohjeistusta.

Piiri

Osallistumme piirin kokouksiin ja tapahtumiin. Piirin järjestämät alueen koulutukset MPK:n kanssa on hyvä mahdollisuus kehittää sotilas ja siviilitaitoja. Osallistumma piirin järjestämiin ampumatapahtumiin.

Veteraanityö

Avustamme veteraaneja arjen askareissa.

Hengellinen työ

Joulutulet perinteiseksi tapahtumaksi ja tiivis yhteistyö jatkuu seurakunnan kanssa. Osallistumme Kirkko Pyhän tapahtumiin.

Ammunta

Pyritään järjestämään ammuntatilaisuuksia jäsenille yhteistyössä muiden ammunta järjestöjen kanssa. Ampumatoimikunta vastaa toiminnasta.

Liikunta

Kannustamme liikkumaan ja lisätään liikuntatapahtumien tarjontaa jäsenistölle. Liikuntatoimikunta vastaa toiminnasta.

Vapepa

Kuulumme OHTO -hälytys järjestelmään. Osallistumme VAPEPA koulutuksiin mahdollisuuksien mukaan. Vapepa yhdyshenkilöt vastaavat toiminnasta.

Talkoot

Resväijy, valvonta tehtäviä mm. Kylpylänrannassa koulujen päättymisen aikaan toukokuussa, Kala markkinoilla elokuussa ja joitakin satunnaisia valvontatehtäviä pitkin vuotta. Järjestysmieskortillisia tarvitsemme lisää toimintaan mukaan! Osallistumme lisäksi veteraanien avustus talkoisiin.

Tiedotus

Pyrimme hoitamaa tiedotuksen paikallisten lehtien, sosiaalisen median ja piirilehti Ilveksen välityksellä.

Jäsenhankinta

Pyrimme kartuttamaan jäsenistöä hyvällä pöhinällä, kaverisuhteilla ja kysymällä.

Kunniavartiotehtävät

Pitäjän kirkon ja Heinolan kaupungin kunniavartiot Itsenäisyyspäivänä, Kaatuneiden muistopäivänä ja Jouluaattona.
Yhteistyössä H:lan RES, H:lan UPS ry ja MPN ry kanssa.

Koulutus

Teemme yhteistyötä Maanpuolustuskoulutus yhdistyksen (MPK) kanssa. Järjestämme tarvittaessa omaa koulutustarjontaa jäsenistölle.

Retket/matkat

Teemme tarvittaessa retkiä esim. varuskuntiin ja military museoihin.